۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۵۶۹۰۹
روحانی معارض بحرینی در گفت‌وگو با رسا؛

تنها کارکرد انتخابات بزک‌کردن چهره آل‌خلیفه است| دورخیز فرزندان حمد برای پادشاهی بحرین

یکی از معارضان بحرینی خواستار تحریم انتخابات پارلمانی این کشور از سوی مردم شد و تاکید کرد که مشارکت در انتخابات هیچ کارکردی جز بزک کردن چهره آل‌خلیفه ندارد.
حجت الاسلام محمد علی التل

حجت الاسلام محمد علی التل روحانی معارض بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به تلاش‌های خاندان حمد برای به دست گرفتن همه مناصب حکومتی، گفت: آل‌خلیفه به دنبال سوءاستفاده از وخامت حال نخست وزیر بحرین برای سلطه بر همه کرسی‌های حکومتی است. حمد بن عیسی علاوه بر پسر ارشدش سلمان که درحال حاضر ولیعهد بحرین است، تلاش دارد که جایگاه‌های مهم تری را به فرزندان دیگرش ناصر و خالد اختصاص دهد.

وی افزود: سلمان بن حمد از زمان مرگ پدربزرگش رویای پادشاهی بحرین را در سر می‌پروراند. او در برهه کنونی می‌خواهد علاوه بر ولیعهدی جایگاه نخست وزیری را هم تصاحب کند.

تلاش برای اجرای نمونه آمریکایی اقتصاد در بحرین
این عالم بحرینی با تاکید براینکه فرزندان پادشاه به دنبال اجرای الگویی آمریکایی از اقتصاد در این کشور هستند، تصریح کرد: آنها به دنبال موجه ساختن وجهه بحرین و سرپوش گذاشتن روی سرکوب‌ها هستند. بدین معنا که بحرین را تبدیل به مرکز توریسم در زمینه‌های مختلف کرده و این کشور را تبدیل به ابرشرکتی خصوصی کنند که حمد بن عیسی متصدی آن است.

وی به نزاع درون خانواگی در خاندان حاکم اشاره و تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که یک رقابت مخفی بین پسران پادشاه بر سر جایگزینی پدر وجود دارد که شخص پادشاه دائما به دنبال مدیریت این مساله است.

مشارکت در انتخابات پارلمانی خیانت به انقلاب است
حجت الاسلام التل در بخش دیگر گفت‌وگو به موضوع انتخابات پارلمانی بحرین پرداخت. این روحانی بحرینی خواستار تحریم انتخابات از سوی ملت بحرین شد و گفت: تجربه نشان داده است که انتخابات هیچ سودی برای مردم ندارد و تنها سرپوشی برای ادامه سرکوب‌ها و خفقان موجود در کشور است. صندوق رای در بحرین تغییری را ایجاد نخواهد کرد و صرفا در بزک کردن چهره رژیم منامه کارایی دارد.

این معارض بحرینی ادعای وجود دموکراسی در بحرین را به یک نمایش مبتذل تشبیه کرد و خاطرنشان ساخت: دیکتاتوری مفرط آل‌خلیفه کوچک‌ترین آزادی‌های سیاسی را از مردم سلب کرده است لذا از دیدگاه اینجانب مشارکت در این انتخابات اشتباهی بزرگ و نوعی مشروعیت بخشی به این رژیم جنایتگر است.  

وی هرگونه عقب نشینی از خواسته‌های مشروع ملت را محال خواند و افزود: در وضعیتی که ما روزانه شاهد نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی در بحرین هستیم چگونه می‌توان از مردم توقع مشارکت در این انتخابات را داشت؟ بدون شک مشارکت در انتخابات به منزله مشارکت در همه سرکوب‌ها و جنایت‌هایی است که آل خلیفه از ارتکاب آن ابایی ندارد. بسیار واضح است که کامل کردن پازل رژیم خیانت به انقلاب و خون شهدای آن است.

وضعیت سیاسی بحرین شبیه به یک تونل تاریک است
حجت الاسلام التل با یادآوری انحلال جریان‌های سیاسی و اسلامی از قبیل جریان الوفاق از سوی رژیم منامه، تصریح کرد: آل‌خلیفه همه جریان‌های مردمی و اصیل را منحل کرده و اجازه کوچک‌ترین فعالیت سیاسی را به مخالفان خود نمی‌دهد. مردم در این شرایط که جز خفقان سیاسی نمی‌توان توصیف دیگری از آن داشت، هیچ گزینه‌ای غیر از ادامه اعتراض‌های مسالمت آمیز و پافشاری بر مطالبات‌شان ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: وضعیت سیاسی بحرین به تونل تاریکی شباهت دارد که نمی‌توان پیش‌بینی کرد به کجا منتهی می‌شود. متاسفانه ما هیچ افقی در راستای تغییر سیاست‌های مستبدانه و سرکوبگرانه علیه ملت مظلوم بحرین مشاده نمی‌کنیم. همانگونه که آل‌خلیفه بر مواضع اشتباه خود اصرار می‌ورزد مردم نیز بر احقاق حقوق خود پافشاری دارند و بی شک جز با دستیابی به خواسته‌ها و آرمانهای‌شان راضی نمی‌شوند./983/ب914/ک

ارسال نظرات